След прекъсване заради пандемията държавата поднови проверките на млечните продукти в супермаркетите.
„Това, което статистиката показва, е, че сухото мляко и палмовите мазнини, които се внасят, са повече в сравнение с предходните години. Това не може да бъде единственият индикатор, който да показва, че те са вложени изцяло в млечните продукти“, обясни председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров. Той даде съвети как потребителите да разпознаят истинския продукт от имитацията.
„Цената е един от водещите индикатори. Тя обаче не е единственият – консистенцията и твърдостта на сиренето също са фактор – то не трябва да е меко. На продукт, който е опакован, е много трудно да се направи визуализация. В магазините сиренето не трябва да е на цена под 12-13 лв., за кашкавала цената е около 18 лв.“, каза Зоров.