Само за седмица традиционните продукти за Великден са поскъпнали с близо 8%, съобщиха от Министерството на земеделието и храните. Това е и една от причините за първа година у нас преди дни да стартира инициативата „Великденска кошница“. Идеята е за празничната трапеза да се осигурят агнешко месо, яйца, козунаци и сладкарски изделия на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството. Инициативата продължава до 19 април.
Очаква се търговците доброволно да предлагат традиционните великденски стоки на по-ниски или стабилни цени, като това е специално обозначено. Инициативата е доброволна и магазините нямат правно задължение да участват в нея.
От Съюза за модерна търговия, който обединява по-голяма част от веригите, заявиха, че съюзът не координира търговските политики на своите членове. И че всеки търговец може да се включи съобразно асортимента, ценовата си политика и законодателството. Още в първия ден на инициативата имаше магазини, които се включиха в кампанията.
„Това, което ми прави впечатление, е, че продуктите във великденската кошница, освен че са на ниски цени, са и българско производство“, коментира потребител пред БНТ.
От асоциацията „Активни потребители“ обаче смятат, че идеята е доста закъсняла и е трябвало да се появи поне преди месец.
София 17°
Видин 19°
Враца 18°
Русе 19°
Варна 35°
Бургас 32°
Пловдив 37°
Все още няма коментари